24.6.11

Diam, diam!

Orang Arab cakap,

"Open your mouth only if what you are going to say is more beautiful than silence."

Orang Arab yang mana, aku pun tak pasti. Orang Arab la janjinya.

Tapi ada benda yang kita kena cakap, kita tetap kena cakap. Macam 'maaf'.
Biasalah, benda kadang-kadang kau rasa kau buat betul dah, tapi orang rasa kau tersilap.
Sebab kau pun tak ingat, ada benda yang bagi kau kecil, tapi besar bagi orang lain. Jangan ambik remeh lah gitu.
Memang kau bukan buat salah, cuma tersilap.
Diam kena tempatlah lebih kurangnya.

2 comments:

Para Jamaludin said...

maaf tak terletak pada harganya.
ia terhalang kerana egonya.

Nisha Ismail said...

Allah. macam mana nak reply ni? haha.