3.11.10

tipikal perempuan

bila ramai yang mahu menjadi rare,
aku memilih untuk tetap tipikal.

seperti masih setia mengumpul novel-novel melayu.
aku rasa novel melayu punya carta tersendiri, walaupun ceritanya tipikal.
macam perempuan.

aku perempuan.

apa beza menjadi perempuan tipikal,
kalau yang mahu menjadi rare itu pun mengikut trend dan meniru yang rare?

aku tak faham.

aku memilih menjadi aku walaupun kau tidak senang.
aku tidak mahu mengubah apa adanya aku untuk memenangi tempat di dalam kau.

original aku tipikal.
tetapi tipikal aku punya kelas tersendiri.
aku yakin.

3 comments:

Para Jamaludin said...

yep.
you are damn right babeh

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

i choose both bersesuaian dengan kondisi dan tempat!:D hehe rare and typical.

N.I said...

para, kau selalu rightkan aku bebeh. :)

fifi, sebab itu kita kena ada kelas tersendiri. :)