10.11.10

konsisten

Tuhan bayar tunai bila kita jujur dan berterusan.
atau kata lainnya istiqamah. percubaan untuk istiqamah sebenarnya.

tadi aku dapat jawapan.
cukup jelas jawapan yang aku dapat.
makanya aku lega, nafas aku dah bisa aku hala semula ke tingkap menghadap langit.

sudah tidak ada lagi burung camar, tidak ada lagi layang-layang.
cuma ada langit luas, biru, lepas.

aku plan mahu buat kenduri pisang petang ini.
aku mulakan dengan roomate dan kawan-kawan baik.

yang mana ada lah, buat bayar janji.

aku janji tadi lepas dhuha kalau aku dapat jawapan, aku nak buat kenduri pisang.

untuk bakal suami yang tak tahu lah siapa,
tak payah fikir banyak samada Paris atau Sydney ye nak bawa saya honeymoon nanti.
saya cuma nak tengok Masjid Nabawi.
ehem.

in love, it is better to know and be dissapointed, than to not know and keep wonders.

No comments: