28.11.10

inisiatif

aku jalan-jalan belakang rumah.
niat nak cari mangga kalau-kalau ada.
ada memang ada, tetapi masih di pokok.
tak sabar, aku kait.

balik dan aku kupas. rasa dia memang tak kalah, masam.
iyelah, mangga muda.

tak boleh jadi.

sehari selepas itu
aku jalan-jalan lagi belakang rumah.
nak cari mangga kalau-kalau ada.
ada, kali ini bergolek di tanah.
ini dah masak ni. untung-untung manis.

balik dan aku kupas. tetapi isinya berulat, busuk.


sudahnya beli kat pasar.

aku tak tunggu pun bawah pokok.

7 comments:

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...

wah..wah.wah...
bestnye buah mangga

kt depan umah saya ade!


btw.

do folo me yeah..

http://owlkieranaa.blogspot.com/

tq2~

Para Jamaludin said...

celaka.
metafora siot.

Para Jamaludin said...

oh, lupa. follow i jugak ea.
*wink2*

Nisha Ismail said...

hahaha!
eh, memang aku cari buah pelam pun. tak tunggu bawah pokok pun ye jugak.

eh, u dah follow i ke? ehem.

tepianmuara said...

ahaks.

kena mahir seni timing menunggu dan mengait kot.

pasar?
tak special lah!

Nisha Ismail said...

haha. agaknya..

yang pasar pun ok, pandai pilih je. :)

Chaireel Azizee Mohamed @ Ayub said...

mangga muda...pergh..buat kerabu...huuu...lapar...