10.3.11

aku perempuan leceh tetapi aku proud.

sebagai perempuan yang perempuan, aku terluka.
pengakuan kau yang aku kumpul-kumpul sebenarnya sangat menghiris.
kau angkuh.
angkuh yang belum pernah aku nampak dalam diri sesiapa pun sebelum ini.
tetapi sifat itu yang mengikat aku.
Tuhan saksi, kalau didatangkan 4, 5 yang lain juga aku payah untuk terima.
aku diikat untuk terikat.
kaki aku terpasak ke bumi.
tak terapung, tak bergayut.

aku tahu maksud perempuan leceh kau. itu sangat aku.
unfortunately perempuan leceh ini yang gila tunggu kau.
dia bukan bodoh sangat. saja nak jadi bodoh.

aku rasa lelaki angkuh dan perempuan leceh boleh dipositifkan.

2 comments:

Para Jamaludin said...

kalau sorang tu perempuan leceh tapi macam lelaki angkuh, dan sorang lagi lelaki angkuh tapi mcm perempuan leceh, rasanya derang berjodoh tak?

haha! angkuhlah leceh2 ni.
ishh! lecehlah angkuh2 ni.

hahaha

Nisha Ismail said...

hahaha!

kadang-kadang perangai kau memang macam lelaki angkuh.
tapi kalau kau buat perangai macam perempuan leceh gini, semak jugak aku.

jodoh jadah.
pandang pun dia tak ingin la perempuan leceh ni.