8.10.10

tanya semula; kenapa perlu?

dengan milo panas,
dan buku cerita Oliver Twist.

serta bebunyi hamster berlari-lari di gegelung plastik,
berkejar di rumah sangkar.
(budak-budak bilik aku sekarang cinta nature gila-gila. ada ikan dalam 5 akuarium, pokok bunga 4 pasu dan hamster 2 ekor).

aku terus dengan dungu, belum tahu.
masih cuba meletak kagum di dalam yang empu melalui setiap patah perkataan walaupun aku tahu itu tidak relevan.
tulisan memang bisa mewakili tuan,
tetapi tulisan juga bisa menjalangi pembaca yang ingin faham.

semua sekarang semacam tidak upaya.
semua seakan sudah tidak punya cara.

dan sehabis daya minta dengan Dia, biar dalam ini cuma sekadar rasa sementara.
bukan sampai bila-bila.
Tuhan itu memang Maha bila Dia jadikan kejadian yang macam dia dan macam aku.

dan dia sekarang ajar aku untuk jadi yang tidak perlu difahami oleh sesiapa.
ajar aku melalui diam, dan melalui tidak faham aku ke dia.

cuma 'kesah hapa?'


* mood Hari Ini Bila-Bila, Wani Ardy. selain Kak Faz, figura ini juga selalu bikin aku berinspirasi setiap kali.

No comments: