25.2.09

cita-cita

i went to declare my specialization with the bitches yesterday. linguistic.
along with shazzy and hafiz.
seriously, taking english in university is not my intention.
tapi aku betul-betul punya nak masuk uia, so aku terima apa yg aku dapat.

cita-cita aku dari kecil,
pramugari. ye. stewardess. serious.
tapi mak aku tak pernah kata 'yes'.
sampai sekarang dia masih tak puas hati kenapa aku boleh terfikir nak jadi pramugari.
jadi disebabkan restu ibu bapa,
aku lupakan cita-cita zaman kanak-kanak itu.
apa salah nya dgn pramugari?

but there was someone used to support me with my childhood grow up to be.
see. it was a was.
=)

cita-cita aku?
aku tak pernah ada cita-cita nak jadi doktor atau jurutera.
atau cikgu.
pernah ada niat nak jadi peguam. tapi sekejap.

semalam dan hari ini.
bila aku sibuk dgn pemikiran untuk major dan minor dalam pelajaran,
baru aku terfikir
apa akan jadi kalau aku tak buat minor?
apa akan jadi kalau aku buat minor?
apa yg aku nak buat untuk minor?
dapat ke?
apa sebenarnya yg aku nak buat nanti?
dan ini semua memenatkan aku.

aku masih teringat-ingat cita-cita aku yg satu itu.
tapi aku tahu itu mustahil.
aku buntu.
aku jadi takut dgn masa depan aku.
kalau aku tak dapat jadi apa yg aku nak jadi, mcm mana?

but then, rezeki Allah dimana-mana.
Dia Maha mengetahui.
('',)

1 comment:

poey said...

oww shit,
aku cuba bayangkan kau jd pramugari ni ....

haha
oh well, cita cita tak harus kita keja..

cita cita seharusnya membuat kite bserusaha utk menjadi org yg berjaya..

tak semestinye blaja penat penat dan pandai...

sbb,dikemudian hari, belum tentu kita akan dpt kerja yg kite impikan..

tp,

klw kita berusaha dan percaya dgn diri sendiri..kite mampu buat ape saja yg kite mahu tanpa mendgr ckp org..

ape yg penting (wonder pet)

berusaha utk menjadi lebih baik...

=)